donderdag 7 november 2013

Breien en haken

deed ik in mijn jonge jaren heel veel! Mohair truien met ingebreide schaapjes voor de dochters, mutsen, sjaals, ...... Dan was het jaren (héél veel jaren) héél stil.  Toen de kleinkinderen geboren werden ben ik terug begonnen, eerst met haken, een muts, pannenlappen voor de dochters, nog een mutsje en een sjaal, dan met breien, een muts en sjaal, een vestje, haarbanden, sokjes en ga maar door.  Nu heb ik de smaak weer te pakken en deze creaties zijn het geworden.



Deze gehaakte versie kwam ik ondertussen al meerdere keren tegen in blogland.


Gebreide versie, dun garen en dikke breinaalden, 1 recht en 1 averecht, ging heel snel en was na een paar avondjes breien klaar.


Deze is ook gebreid met dun garen en dikke breinaalden, het motief was iets moeilijker, 1 averecht, 4 recht en om de 4 naalden, 1 steek verspringen.

2 opmerkingen: