zaterdag 27 juni 2015

Broekjes en rokjes!

Voor de kleinzonen wilde ik, na de lange broeken, ook eens een bermuda maken.  Ik probeerde de "Row Boat" bermuda uit Ottobre 3/2013 en maakte de pijpjes op goed geluk korter.  Zonder modelletjes in de buurt is het toch altijd weer een beetje gokken.
De broekjes zijn met een vals gulp.






Voor de kleindochters maakte ik de klokrokjes uit "Allemaal rokjes van Mme Zsazsa".
Hier heb ik ook een beetje moeten gokken voor de lengte.
De eerste versie was een complete mislukking, ik had ze eerst met een gewone tailleband met elastiek gemaakt.  De meisje kregen de rokjes niet over hun poep.
Bovenaan heb ik er dan maar een stuk afgeknipt en vervangen door een boord punta di roma.
De stofjes zijn de rest van de recht op recht bloesjes.






Stof broekjes: Moda Inn Stoffen
Stof rokjes: stoffenspektakel

4 opmerkingen:

  1. Op model is het allemaal nog mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klaar voor de zomer dus, de kleinkinderen ! Leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De rokjes combineren prachtig met de bloesjes. Dan lijkt he net of ze een kleedje aanhebben !! Een schot in de roos !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen